•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

søndag 1. november 2009

ting med historie

Vi har mange ting som har en spesiell historie. Jeg elsker å jakte på godbiter på loppemarked og i bruktbutikker. Det gir tingene en slags merverdi når de ikke bare er kjøpt enkelt og greit på en eller annen møbelbutikk. Verdien øker enda mer hvis tingenes historie er fra vår egen familie, som dette salongbordet.


Det er stort og fint, og har en moderne og kul design. Og jeg husker det sto i finstua til mine besteforeldre. Bordplaten får hvite ringer av fukt, men innimellom tar jeg en runde med strykejernet over et kjøkkenhåndkle, og flekkene forsvinner. 

Denne fine krakken er ekstra sitteplass i stua. Den arvet vi etter min manns bestemor. Inni er det plass til sysaker, og vi arvet den med innhold. 

Denne fine trekassa, som jeg tror opprinnelig ble brukt til bestikk, har jeg fått av min bestefar som var en kreativ mann med mange interesser, jeg har flere minner om ham. Jeg synes grønnfargen er så nydelig! De små trefjælene er fra min manns besteforeldre, godt brukt og med massevis av sjarm!


Til sist er denne godbiten som min far fant under gulvet i bua som vi har vår stuevegg fra. Der har den ligget i årevis, og ventet på å bli tatt fram i lyset... Nå henger settekassa vasket og oljet på jentenes rom med små skatter i. (Tredyra ble også med oss hjem fra Paradise Road, Sri Lanka)

Pin It Now!

Ingen kommentarer: