•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

onsdag 6. oktober 2010

lopper på kontorets bildevegg (NIB-utfordring)


Vi begynner endelig å komme i orden på kontoret i kjelleren, og en lenge planlagt bildevegg er mer eller mindre på plass. To bildevegger, faktisk! De blir nok utvidet mer, men jeg synes de er fine allerede. Jeg tenkte bildeveggene kunne få representere Passelig dose i NIBs " lopper i blodet" utfordring. Flere av elementene i bildeveggene er nemlig yndlingslopper eller bruktfunn. Skiltene jeg har en fin bunke av har jeg vist her i bloggen med flere anledninger før, men disse to har nå kommet opp på veggene de var tiltenkt da jeg fikk dem. Siden dette er arbeidsrom, synes jeg det passer fint med et "arbeid pågår"-skilt på veggen. Og "vær oppmerksom"-skiltet fungerer som skapdør for et hull i veggen som rommer router og modem.

Det er ikke bare skiltene som er bruktfunn: Innimellom fotografiene som er tatt av min mann, henger det gamle skipsbilder og en vimpel fra et av skipene. De har vi arvet fra sjømenn i familien. Sovesofaen fra svigermor er dekket med et arvet ullteppe, og skolestolen er fra skolen jeg gikk på i førsteklasse. Sink-kassa brukte som flytte-kasse da vi dro hjem fra Bangladesh, så den kan kanskje ikke betegnes som bruktfunn, selv om den har fått en del bulker og ser nokså godt brukt ut. Lampa i taket er et norgesglass fra bestemor med lampesokkel og stofftrukket ledning fra Clas Ohlson. Den andre lampa, i venstre hjørne er min manns gamle fotostativ i tre.

Fotografiene på veggene er det min mann som har tatt, og som dere ser, er han opptatt av det maritime og industrielle. Bildene er på en måte gjenbruk de også, etter diverse utstillinger blir det gjerne noen bilder igjen. Jeg er glad for å få dem opp på veggen, de gleder mer der enn stuet inn i et skap!
Pin It Now!

8 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

herlig rom med mange gode minner og loppefunn:-) Herlig når tingene har en historie:-)
Flotte fotografier:-)

Onsdagsklem fra Trine:-)

En støvel og en sko sa...

Sånne skilt er knallfine!
Dette ble en veldig fin bildevegg, akkurat sånn som jeg liker.
Ha en fin dag!
Klem

ninaslykkeliten sa...

Det er blitt kjempeflott dernede. Liker lampene. har du laget de self? (norgesglass og stativet) Holder på med å pakke in julekalenderen til guttene.
klem nina

Anonym sa...

sukk jeg er så misunnelig på de skilta dine!!

Inger-Lise sa...

Veldig kult!! :)

Unknown sa...

Sånne skilt vil eg og ha altså!!!

E det sånn at du lure deg rundt nattestid og stjeler skilt mon tru??? ;o)
Blei veldig frista te å rusle ein tur og sjå om det kan værr nåken litt løse ein plass... :o)

Unknown sa...

Hahaha, trudde vel heller ikkje at du hadde gjort det, :o)

Satse på at eg kan komma øve sånne skilt på lovlig vis eg og då ;o)

God som Grønn sa...

...og der fikk jeg en god idé til hva jeg kan gjøre med de to trafikkskiltene jeg har hatt stående i kjelleren altfor lenge, takk!