•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

fredag 15. januar 2010

klippe klippe


Da jeg hadde en opprydning i kjøkkenskuffene her om dagen (var på høy tid med en opprensk, forresten...) slo det meg at jeg har dilla på sakser. Jeg har minst en saks i hvert rom, tror jeg... Så her er passelig dose med sakser. Noen av dem er arvet, som den store sikk-sakk-saksen etter min bestemor, sydame Synnøve. Det er den saksen jeg bruker når jeg bare må klippe pannluggen min på en "dårlig hårdag", galskap i følge mine søstre... he he. Husets treåring fikk ikke mindre enn seks mønstersakser til jul, og på frifredagen vår fra jobb og barnehage, er det ofte vi to "store" jentene klipper, limer og diller litt mens lillsøster sover. (Det er for skummelt med sakser ved bordet med to små og bare én voksen erfarte jeg her en dag da minstefrøkna fikk litt kortere hår ved det venstre øret...) Pin It Now!

2 kommentarer:

Skrekk og Gry sa...

Hei!
De var da ikke Såååå skulme.. ;)
Koselig blogg du har .Likte godt Norgesglass lampa og origamiblomstene du hadde laget!

Å du, jeg har et godt lager med sakser jeg og, for jeg ble så lei av å aldri finne den når jeg skulle..
Ha en fin dag!
mvh Gry

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

så kult bilde! Stilig som illustrasjon:) Liker oppsettet!