•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

fredag 1. januar 2010

jeg forventer effiktivitet...





Som mamma, kone, bedriftseier, venninne, datter og så videre forventer jeg effektivitet. Jeg fikk et råd om at en oppgave tar mindre enn to minutter skal man gjøre den med en gang. God idè! Et annet råd jeg forsøker å følge, er at jeg aldri skal gå uten å ta med meg noe, såkalt nyttelast. 

Når jeg, i reklamepausen på oppussingsprogrammet, reiser meg for å gå for å hente noe å drikke, sjekker jeg om det er noe jeg ta med ut i oppvaskmaskina med det samme. Med hendene fulle går jeg ut på kjøkkenet. Der oppdager jeg at oppvaskmaskina må tømmes. Det tar sikkert ikke mer enn to minutter, så det setter jeg i gang med. Fyller i det jeg hadde med. Vasker av kjøkkenbenken med det samme, og har plutselig litt plastavfall som må i plastavfallssekken i kottet. Der kommer jeg på at jeg må ta opp brød fra fryseren. Tilbake på kjøkkenet ser jeg to bøker som skal inn i bokhylla i stua. Og så er reklamepausa på TV over. Jeg setter meg, og oppdager at jeg ikke har husket å ta med meg noe å drikke... Jeg går for å hente et glass vann, men må via komoden i gangen med en ulljakke på avveie. På gulvet ligger en dukke som skal opp på jentenes rom. Når jeg først er der oppe, kan jeg jo samle sammen litt skittentøy og få satt på en vaskemaskin. På vei opp fra vaskekjelleren får jeg med de tørre klærne fra tørketrommelen, de kan jeg jo brette sammen mens jeg ser på resten av programmet! 

Fremdeles tørst. Pin It Now!

7 kommentarer:

Therese's drømmer og interiør sa...

hihi, kjenner meg igjen. Håper du får slukket tørsten snart ;-) Ha en fin kveld.

Anne Mette Lie sa...

Kjenner meg veldig igjen... og tørr vedde på at ingen mann i verden kan si det samme! :-)

DUNNISMoR sa...

Hei!
Og godt nyttår til deg, òg!
Hehe, nesten som å lese om meg sjølv dette...eg ser også små gjeremål overalt og tar med meg saker og ting som fører til nye gjeremål:) Gro Harlem Bruntland sa visst noko slikt som at ein aldri skulle gå tomhendt ut av eit rom, eller frå ein stad til ein annar...så når eg reiser meg no, tek eg nok med meg kaffikoppen, ammeduken som må til vask og almanakken som må attende i veska...måtte nett sjekke kva for avtalar eg har for neste veke...og det viser seg, at det jammen er både fysioterapi og helsestasjon allereie mandag og tirsdag....hmm...må visst legge meg litt tidlegare i helga, tenker eg..;)
God helg til deg!

lisasornes sa...

herlig innlegg-må le,akkurat som jeg skulle sagt det selv:)jeg har alltid hendene fulle av skal bare,bare...lillebror i huset har visstnok tatt etter for han bærer rundt på alt vi eier & har hele dagen lang-lært av mamma som aldri går tomhendt rundtomkring:)
ha en fin lørdag:)
varme klemmer

Vivian sa...

Fantastisk! Så fint å se at du setter ord på akkurat dette. Hos oss er det så mye rot, og nyttelast at jeg ikke alltid rekker tilbake innen reklamen er over :-)

Fin blogg du har:-)

Unknown sa...

Hehe, så bra! Kjenner meg litt igjen ja :) Så kjekt at du vil være med på min giveaway. Håper 2010 blir et fint år for deg og dine

Åpent^hus sa...

Helledussen som jeg kjenner meg igjen!! Det er som jeg kunne skrevet det selv. Jeg prøver riktignok å være litt mindre effektiv av og til. Men det er ikke lett!! :) det innlegget her var bare knall! :) ha en strålende kveld.