•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

søndag 2. januar 2011

Nyttårsforsett

Disse knallsøte jentene har på seg ullkjoler som kan representere (et av) mine nyttårsforsett. De er nemlig sydd av undertegnede, og jeg vil sy mer i året som kommer! Det er så gøy! Disse kjolene er jo veldig enkle å sy, Siden man kan la ullfilten være "rå" i kantene (eller hva det heter...). Vi var en venninnegjeng uten sy-erfaring som lærte av ei som hadde vært på kurs. I løpet av en kveld hadde vi sydd fire kjoler! Jeg sydde til meg selv, og litt seinere sydde jeg tre like kjoler til mine to snupper og deres kusine. Jeg sydde flere julegaver, venninner og tantebarn fikk 5 meter vimpler i matsjende oppbevaringsposer. Jo mer jeg syr, jo mer forstår jeg logikken, jeg tror jeg snart er klar for mer avanserte kreasjoner ;).
Pin It Now!

10 kommentarer:

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

Herlige småpiker i søte kjoler!

Flink du er:)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så flotte kjoler! Jeg ga for første gang bort hjemmesydde saker i år, veldig gøy å ha blitt venn med symaskina.

Eple sa...

Veldig fine kjoler- og veldig inspirerende lesning for meg... jeg har nemlig veldig lyst til å begynne å sy, men utsetter de stadig fordi jeg tror/ frykter det bare skal ende med mange uferdig prosjekter (for det har jeg nemlig laaang erfaring med :-))

Veldig inspirerende å se hvor fine disse kjolene ble!! Takk :-)

gult hus i svingen sa...

søøøte jenter i mammasydde kjoler:) Så flink du er til å sy, også vimplene da:) Jeg er imponert:)
Må finne noe annet å sy enn puter jeg også, men har ikke kommet på hva det skal være......

Unknown sa...

Definitivt mitt forsett og :o)

Blir spennande å sjå ka mærr du klare å trylla ut av symaskinen din :o)

Skikkelig godt nyttår og takk for det gamla!

Anonym sa...

Dette er en testkommentar

Anonym sa...

Nevø-Jakob (les: meg) var veldig glad for fine vimpler til jul! De skal frem i 2 års dagen til helgen!
Line

Portofritt sa...

Takk for lykkeønskning. Lykke til selv :)

Søte jenter - og flink syerske!

Trine sa...

Så flotte kjoler. Jeg heier på søm-damer :) Godt nytt år

Randi sa...

Hei! Så fine ting du har sydd!!
Det er plenty med stoffer og ta av, så bare send en mail med bilder når du har tid!! Blir spennende!! :D Ha ei fin helg! KLEM!