•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

onsdag 27. oktober 2010

Kaoskontroll. (Advarsel: Sterke bilder!)

Jeg meldte ikke på vårt soverom i NIBs soveromsutfordring i september, for å si det sånn... Det er virkelig et katastrofeområde interiørmessig. Vi har ikke tatt oss råd eller tid til å prioritere soverommet vårt. Men gudene skal vite at det trengs... skulle gjerne hatt en lottogevinst å bruke, da skulle vi erstattet den arvede luta furusenga med ei fin og bred seng, lekker tapet, mer oppbevaringsplass... det står ikke på ønsker og idéer til hvordan jeg skulle fått det fint og fjongt, det er vel heller lommebok og tid som bremser.

Men litt forbedring ble det med litt intensiv rydding og tre Trones skoskap fra IKEA til herren og fruens ullundertøy og tull. Jeg tok ikke noe førbilde her, for bak døra var det ingenting bortsett fra noen feite hybelkaniner...



Jeg svelger tungt og viser dere dette førbildet av min side av sengen... (Jeg lurte på om jeg orket å vise dette fram, men pokker heller! Jeg setter stor pris på andres realitetsblogging, så da lar jeg det stå til!) Den syreluta furukommoden som var fin en gang på nittitallet er nå demontert for godt. Det er mulig noen av skuffene dukker opp ett eller annet sted med noen strøk med maling. Som dere ser leser jeg gjerne interiørblader til jeg er så trøtt at de bare detter ned på gulvet... Men det er det slutt på nå, nå har de sin faste plass i kurv og kasse under det fine bruktfunnet som tjener som nattbord. Jeg tipper det har tjenestegjort som telefonbord i en liten gang på 70-tallet...? I posene på veggen er det rettetang og føner. Jeg har planer om å sy finere retro-poser, men jeg grunner så fælt på hvordan jeg skal klare å sy fine poser med fôr. Er det noen som kan gi meg en trinn for trinn forklaring på det?

Noe drømmesoverom har vi virkelig ikke enda, men litt bedre enn det var er det blitt etter noen formiddagstimer med rydding og fiksing...
Pin It Now!

3 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Litt rydding og fiksing gjorde stort. Praktisk å få utnytta plassen bak døra.
Noe a la det før-bildet drar nok flere kjensel på. ☺☺

Randi sa...

Hei!! En sånn kommode hadde vi en gang også, helt til den datt helt sammen! Hehe...! kjekt med gamle trekasser til oppbevaring. Og skoskapet ble stilig;) Ha en fin kveld!

En støvel og en sko sa...

Dette ble skikkelig fint! Så lurt med skoskap til oppbevaring på soverommet. Og så ble det litt ekstra fint med bokstaver på. Er de også fra Ikea?
Ang poser med for, så bruker jeg å gjøre det sånn: Jeg syr to poser. Den ene syre jeg sammen i bunnen og i sidene. Den andre (den som blir foret) syr jeg sammen i sidene, men i bunnen syr jeg bare sammen 1/3 på hver side slik at det blir en åpning i midten. Så syr jeg de to posene sammen ved å legge den ene inni den andre, rette mot rette, og syr sammen oppe. Så vrenger jeg posen gjennom åpningen, og syr igjen åpningen pluss en søm (eller to) oppe til løpegang. Jeg spretter opp noen sting i siden for å tre båndet igjennom. Dette er sikkert en amatørmessig måte å gjøre det på, og du finner sikkert mange ordentlige 'tutorials' på nettet.
Lykke til, og ha en fin dag!
Klem fra Sølvi
PS Jeg liker 'før-bilder'. Godt å se at det ikke er bare meg som er håpløst rotete... :-)