•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

mandag 21. desember 2009

kjøkken


Nå er det på tide å vise litt fra kjøkkenet vårt. Det er jo litt preget av at det snart er jul. Kjøkkenet vårt har store vinduer i kroken med spisebordet. Det er delig med lys og utsikt. Vanligvis er vinduene gardinløse, men nå før jul har vi ei "julegardin" som er laget av årets julekort, noe jentene synes er veldig stas. Levende lys er også spennende... Bord og stoler er av eldre type, og det sommerens  prosjekt høyt opp på prioriteringslista. Da skal det males! Jeg har fått det i den røde fargen, og har ikke prioritert å pusse det opp nå mens ungene er i "lære å spise selv-alderen". Jeg tror det blir hvitt. Hva synes du?

Kjøkkeninnredningen er i eik. På den ene enden har denne fine krakken nylig fått plass. Den fant jeg ei bu nylig, i nokså dårlig stand. Nå er den limt og solid igjen. Jeg synes den grønne fargen er veldig fin, og den står til tapetet, med toppen er pusset litt vel mye, kanskje. Jeg får la det mode litt, om den skal males eller ikke...


Praktiske og hyggelige hyller over spisebordet, og en ny julegjest i vinduskarmen, en fin rød filtelg fra Bohus.


Over ovnen henger denne gamle blomsterkassa som jeg fikk levert bryllubsbuketten min i for mer 6 år siden (oj, 7-årskrisa nermer seg...?). Bildet er laget av tidligere kollega, grafisk designer og illustratør, Rune Søstuen. Den søste orange mugga er arvegods. H'en er fra Bohus (Klarte ikke gå forbi den, kosta bare 39,90). Nå er jeg veldig på jakt etter forbokstaven til resten av familien, men jeg vil at de skal være forskjellige. Pepperkakeformer og nisser fra jentenes julekalender skaper julestemningen. 

Ovnen er så god! Det er en Contura. Betonghodene under er laget av en kunstner jeg dessverre har glemt navnet på. Kunstneren vandt budrunden på et kamera mannen min solgte ved å si at vi kunne få en skulptur på kjøpet, og vi plukket ut hodene fra en haug med like hoder i en gammel potetkjeller :-D. Vet du kunstnerens navn er det fint om du sier ifra!

Resten av kjøkkenet er ikke bloggbart, så det får bli ved en annen anledning ;-)

Minner dere på konkurransen min.

Pin It Now!

Ingen kommentarer: