•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

torsdag 17. desember 2009

gammelt og nytt


I går hadde jeg den siste byturen før jul. Jeg har lenge hatt lyst til å innom stedets bruktbutikk, men det har ikke passet før. Men altså i går troppet jeg opp der, og fant døra låst... heldigvis var det bare minutter til de åpnet, så da ventet jeg litt sammen med en eldre mann med gåstol som skulle finne seg noen juleklær. Da de endelig åpnet, ble jeg møtt av en mann med opptager som lurte på om han kunne stille meg et spørmål. Han var fra NRKs lokalsending. Kremt, kremt! Han lagde en reportasje fra ikke-kommersielle butikker i julestria, og sa at det ville antakelig komme på i dag. Jeg får holde meg på den kanalen i dag :-)

Jeg fant to skatter. Det nydelige grønne fruktfatet passet perfekt, for vi har arvet 6 skåler fra samme serie. Det er fra Figjo. Det andre fatet i klart glass med fire rom klarte jeg heler ikke gå fra. Den blir fin til sjokolade og nøtter. Jeg er svak for klart, enkelt glass, så har alltid øynene med meg for boller, mugger skåler og fat. Synes ofte det er mer solid og sjarmerende enn nye produkter.


Litt nytt ble også med hjem. Filtbrikkene til halv pris på Kid passer inn sammen med resten av vår røde julepynt. (Jeg lurer på om det er noen som kjøper julepynt til full pris, når det begynner med salget så tidlig?) Små røde glass og duftlys fra Upstairs følger opp. Til helga skal vi få juletre i hus, og resten av julepynten ned fra loftet. Pyntinga pleier ikke å variere så mye fra år til år hos oss... Pin It Now!

Ingen kommentarer: